Abstract:
Metodologia folosită în elaborarea acestui articol a
fost ancheta cantitativă şi aleatoare. Pentru realizarea cercetării, sondajul a
fost realizat pe revelaţii motivaţionale, printr-o metodolgie care se referă la
sondajul de opinie realizat prin chestionar. Autorii au definit şi dezvoltat o
serie de ipoteze de cercetare, au identificat întrebările sondajului şi au
realizat chestionarul pentru a-l aplica pe un eşantion de consumatori.
Elaborarea chestionarului a condus la întrebări cu privire la definirea
calităţii percepute, la consumul obişnuit, la raportul calitate-preţ toate
acestea referitoare la produsele definite drept „băuturi energizante”. Sondajul
a fost efectuat în perioada noiembrie-decembrie 2011, pe un eşantion de 120 de
consumatori italieni. El a fost realizat la punctele de vânzare, în principal
supermarket-uri, cluburi, pub-uri şi baruri, intervievarea realizându-se pe
eşantionul de consumatori prin metoda „faţă în faţă”. Scopul acestui studiu
este de a înţelege nevoile, obiceiurile şi preferinţele de cumpărare ale
consumatorilor de băuturi energizante, precum şi gradul de apreciere al
acestora. În această lucrare vom descrie pe scurt şi doar parţial rezultatele sondajului.