Strategiile de responsabilitate socială ale īntreprinderilor reprezintă un subiect de mare interes, atāt pentru cercetători, cāt şi pentru practicieni şi impun dezvoltarea unor abordări interdisciplinare, de natură economică, etică şi socială. Īn lucrarea de faţă s-a realizat o analiză a strategiilor de responsabilitate socială abordate de īntreprinderile din sectorul automotive european, cu scopul de a evidenţia impactul acestora asupra sustenabilităţii afacerilor. Din punct de vedere teoretic, aplicarea metodei analizei de conţinut asupra rapoartelor de sustenabilitate sau de responsabilitate socială a relevat o diversitate de strategii de responsabilitate socială implementate de īntreprinderile analizate. Utilitatea cercetării este evidenţiată prin formularea unei tipologii a strategiilor de responsabilitate socială, pornind de la obiectivele dezvoltării sustenabile şi a unor argumente privind impactul acestora asupra sustenabilităţii afacerilor din sectorul respectiv, pe următoarele paliere: nivelul social şi societal, nivelul ecologic şi ambiental, nivelul lanţurilor de distribuţie şi al furnizorilor, nivelul imaginii corporatiste, nivelul poziţiei īn raport cu competitorii şi nivelul performanţei financiare.