Abstract:
Datorită resurselor limitate nicio firmă nu poate servi toate pieţele
potenţiale din lume, astfel īncāt clienţii să fie satisfăcuţi, iar obiectivele
firmei să fie atinse, motiv pentru care firma trebuie să selecteze cele mai
potrivite pieţe. Ea se poate concentra pe piaţa unui singur produs, putānd
servi mai multe zone geografice, dar poate, de asemenea, să decidă să servească
diferite pieţe ale produsului īntr-un grup restrāns de zone selectate
geografic. Datorită numărului mare şi diversităţii pieţelor din care poate
alege, analiza atractivităţii pieţelor şi selectării celor mai interesante este
una complexă. Matricea General Electric are două dimensiuni, prima fiind atractivitatea pieţei, iar cea de a
doua, forţa competitivă a firmei şi
urmăreşte analizarea punctelor tari şi slabe ale firmei īntr-o varietate de
domenii, permiţānd firmei să identifice cele mai atractive pieţe, precum şi să orienteze managerii īn alocarea resurselor
către aceste pieţe, să īmbunătăţească poziţia competitivă mai slabă a firmei pe
pieţele īn dezvoltare, respectiv să scoată firma de pe pieţele neatractive.