Gestionarea valorii clienţilor prin oferirea servicii de calitate este considerată o componentă critică a strategiilor de marketing. Valoarea clientului este ceea care construieşte fidelitatea. Orientarea spre păstrarea clienţilor, contactul continuu cu clienţii, precum şi angajamentul de a se ridica la aşteptările clienţilor sunt noile reguli strategice ale gestionarea relaţiilor cu clienţii. Consumatorii au devenit mai doritori ca niciodată īn a-şi transfera fidelitatea către acele organizaţii percepute ca oferind calitate. Satisfacţia şi fidelitatea clienţilor, asigurate de o īnaltă calitate a produselor şi serviciilor care oferă valoare īn schimbul banilor, sunt esenţiale pentru supravieţuirea pe termen lung, nemaivorbind de succesul pe termen lung.
Prezenta lucrare īşi propune să abordeze importanţa marketingului relaţional īn asigurarea fidelităţii clienţilor, tipurile de fidelitate, necesitatea organizării unei baze de date a clienţilor precum şi i nstrumente de fidelizare a clienţilor.