Abstract:
Prin gestiunea resurselor umane se asigură necesarul de forţă de muncă īntr-o instituţie, pe categorii
de personal īn scopul realizării activităţilor şi obţinerea rezultatelor aşteptate.
Descentralizarea instituţiilor bugetare face necesară īnsuşirea unor principii ale managementului
resurselor umane astfel īncāt să fie create condiţiile unei implicări şi participări la activitatea instituţiei, īn
condiţiile īn care dorim să traim īntr-o societate īn care valorile fundamentale sunt creativitatea, libertatea,
pluralismul şi toleranţa.
Instituţiile din īnvăţămāntul preuniversitar (grădiniţe, şcoli, licee) nu beneficiază de manager de
resurse umane.
Descentralizarea instituţiilor bugetare face necesară īnsuşirea unor principii ale managementului
resurselor umane astfel īncāt să fie create condiţiile unei implicări şi participari la activitatea instituţiei, īn
condiţiile īn care dorim să traim īntr-o societate īn care valorile fundamentale sunt creativitatea, libertatea,
pluralismul şi toleranţa.
Instituţiile din īnvăţămāntul preuniversitar nu beneficiază de manager de resurse umane.
Gestionarea centralizată a resurselor umane la nivelul Inspectoratelor Şcolare Judeţene, lipsa unei
politici clare īn domeniul resurselor umane (la nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean, chiar dacă există
compartiment de management al resurselor umane, cei care lucrează īn acest compartiment nu au pregătirea
necesară, fiind cadre didactice selectate pe anumite criterii) şi intervenţia neprofesionistă a autorităţii
locale, aceştia fiind factori perturbatori ai procesului instructiv-educativ.