Piaţa romānească de retail a īnregistrat cele mai mari creşteri din regiune īn ultimii 15 ani, previzionāndu-se ca acest trend să continue pānă īn anul 2020. Structura comerţului din Romānia s-a modificat considerabil de-a lungul timpului, trecāndu-se de la un comerţ preponderent tradiţional la forme moderne de comerţ, proporţia dintre acestea fiind aproximativ egală la finalul anului 2010.
Retailul romānesc se caracterizează īn prezent printr-o dezvoltare accelerată, fapt ce determină creşterea nivelului competivităţii, cristalizarea formelor moderne de comerţ, consolidarea reţelelor moderne de retail şi, nu īn ultimul rānd, obţinerea unor rate ale profitului atractive.
Pornind de la premisa că dezvoltarea pieţei romāneşti de retail este influenţată de factori precum continuarea extinderii geografice a comerţului cu amănuntul īn formele sale moderne, dezvoltarea mărcilor proprii, īmbunătăţirea strategiilor şi a modelelor operaţionale, dar şi consolidarea mai intensă a pieţei, lucrarea de faţă analizează principalele direcţii de dezvoltare a pieţei de retail din Romānia īn concordanţă cu cerinţele proiectului Uniunii Europene „EUROPA 2020 O strategie europeană pentru o creştere inteligentă, durabilă şi favorabilă incluziunii”.