ADAPTAREA FORMĂRII PROFESIONALE LA CONTEXTUL SOCIO-ECONOMIC
Autor (i): Istrate Camelia, Istrate Fulger Cătălin
JEL: M31 - Marketing
Cuvinte cheie: antreprenoriat, competen ţ e, formare, perfec ţ ionare profesională
Abstract:
O atenţie deosebită a fost acordată consolidării capacităţii educaţiei şi formării profesionale iniţiale, de a contribui la furnizarea competenţelor necesare viitorilor absolvenţi pentru ocuparea unui loc de muncă. Restructurarea īnvăţămāntului, văzută ca un proces continuu şi coerent, este un exemplu pentru importanţa dată nevoii de īmbunătăţire a cooperării cu angajatorii şi a abordare a nevoilor individuale de educaţie şi formare profesională. Noul curriculum, bazat pe competenţe şi pe sistemul de credite transferabile, creează premisele pentru o ofertă de formare profesională flexibilă şi mai bine adaptată nevoilor pieţei muncii şi pentru promovarea antreprenoriatului. Importanţa activităţii de formare şi perfecţionare a tuturor angajaţilor oricărei organizaţii este determinată de caracteristica dominantă a perioadei actuale (accelerarea schimbărilor, produse noi din punct de vedere tehnologic, devenite forţe motrice ale dezvoltării societăţii). Formarea profesională este activitatea desfăşurată īn scopul īnsuşirii de cunoştinţe teoretice şi deprinderi practice, īn măsură să asigure sarcinile ce revin angajaţilor, īn procesul muncii, a unei profesii sau meserii. Perfecţionarea profesională este o activitate cu caracter precumpănitor informativ, desfăşurată īn instituţii de īnvăţămānt sau organizaţii, īn vederea lărgirii şi actualizării cunoştinţelor, dezvoltării aptitudinilor, īn vederea creşterii nivelului calitativ al activităţii profesionale.